Day 5 en..... Looking forward to day 6.... 🐚 And 7 en 8 ☺️

4 mei 2018 - Florida, Verenigde Staten

Gisteren was de dag dat we het langste stuk moesten rijden. Nadat we wakker waten geworden na mindere nacht... (we sliepen in een caravan waar we een bed en dekens miste :( voor 1 van ons... ) Zijn we weer met frisse zin op pad gegaan. Prachtig de weg  over de Keys. Allemaal tropische eilanden en een enorm groot vakantie en dus relaxed gevoel. We hebben die dag ontbeten bij Robbie’s. Een soort hippie hang out met een eettentje aan het water. Een echt american breakfast met pancakes and een eitje ‘Sunny side up’ 🍳 Daar kon je tarpons voeren. Enorme vissen met een grote bek en geen tanden. Je koopt een emmertje met visjes en houdt zo’n visje boven het water en de tarpon van 1,5 m springt uit het water. 😱 Best eng maar wat een ervaring!

Toen op weg naar de Everglades. Een gebied met mangrove, waar je met een speciale Wooden Airboat. Zo’n boot met een grote propeller over het water scheert. Soms was het water niet meer dan 4 cm diep. Wat een herrie maakt dat ding. Dus grote oordoppen op. In dat gebied zijn ook alligators maar aangezien het water te laag was, hebben we ze alleen in gevangenschap gezien. Een alligator show als afsluiting. Beetje gemaakt, maar best grappig!

Toen naar onze AirBnB op het strand van Fort Meyers. Echt geweldig! Heerlijk relaxte plek boven de pub, een fijn surf sfeertje. Met z’n allen visjes, schelpen en zeesterren spotten op het strand....heel erg genoten daar! De volgende morgen zijn Ben, Pascal en ik vroeg op gestaan om de zonsopgang te zien op het strand. We hebben zelfs een frisse ochtend duik gemaakt! Later ontbeten bij de Heavenly Biscuit. Een gekleurd mini huisje met een simpele maar heerlijke kaart. Zat er helemaal vol.... weer een leuke ervaring!

Daarna op naar Pinellas Park, bij St. Pete’s waar we gaan slapen in het huis van Jon en Sangsang. Ook een AirBnB. Met porch.... 😊 Maar eerst langs Sanibal Island. Een wit strand waar de mooiste schelpen aanspoelen. Daar lekker geluierd en gestruind langs de branding. Mét een paar mooie schelpen schatten in ons bezit richting de AirBnB. In de Walmart spullen gehaald voor de real american bbq. Heerlijk huis met voldoende bedden. 😬

De volgende morgen naar het 1e pretpark. Busch Gardens... met bizarre grote achtbanen. Ik was er nerveus van 😥 Was een leuke maar lange dag. Gegeten in de TacoBell 🌮🌯

Vandaag ontbeten in de IHOP.... International House Of Pancakes 🥞 en toen naar Smuggles Cove. Midget golfen op z’n Amerikaans. Echt te leuk! Dikke pret!

Nu inmiddels in ons laatste hotel..... later meer.... xxxx